to content
Fahne deutsch Fahne english
Web Design & Programming
  Contact us now

You are here: Blog > Your local location: How to use Google My Business

Author: with the help of ChatGPT  |   Reading time approximately: 4 min  |   last modified: 15.07.2025

Your local location: How to use Google My Business

Google Maps Pin | © Gaby Stein auf Pixabay

Regional businesses, restaurants, and holiday rentals are tied to a fixed location; online shops, however, are not. Do you provide your services at a fixed location, i.e., locally? Then we recommend you use Google My Business!

Tip from our FAQ:

Wie füge ich in Google My Business einen Administrator hinzu?

Voraussetzungen:

Sie können nur dann einen Administrator hinzufügen, wenn Sie selber der Inhaber dieses Google-My-Business-Eintrags sind. Administratoren können keine Administratoren hinzufügen.
Die Person, die Sie zum Administrator machen wollen, muss ebenfalls ein Google-Konto haben. Sie müssen die E-Mail-Adresse dieser Person, welche jene für Ihr Google-Konto verwendet hat, kennen.

  • Gehen Sie auf dem PC (Desktop-Ansicht) auf google.de.
  • Melden Sie sich mit Ihrem Firmenkonto bei Google an.
  • Geben Sie in den Suchschlitz den Namen Ihres Unternehmens ein.
  • Auf der rechten Bildschirmseite erscheint Ihr Google My Business-Eintrag.
  • Auf der linken Bildschirmseite erscheint "Mein Unternehmen bei Google". Auf der rechten Seite dieses Eintrags stehen 3 Pünktchen. Klicken Sie diese an.
  • Öffnen Sie "Einstellungen für Unternehmensprofil". Öffnen Sie Administratoren. Klicken Sie auf Hinzufügen.
  • Geben Sie die E-Mail-Adresse des Google-Administrators ein. Das ist die E-Mail-Adresse, welche diese Person, die Sie zum Administrator machen wollen, für ihr Google-Konto verwendet hat.
  • Klicken Sie dann auf Einladen. Die Person erhält dann per Mail einen Einladungslink von Google. Wenn sie die Einladung annimmt, werden Sie per Mail benachrichtigt.

Using Google My Business

Google My Business is a listing for your industry that appears as a regional location on Google Maps and in Google search results as a pin on a map. Clicking on the pin provides additional details of the listing, such as address, opening hours, reviews, and photos.

This service was previously known as Google Places.

These listings are created by Google based on data gathered from the internet. Most business owners already have a Google My Business profile, sometimes without even realizing it.

Not sure if you have a Google My Business listing? Try searching for your name or your business in Google Search or on Google Maps.

What information is included in the Google My Business listing?

This includes data Google has collected about your business, such as name, address, contact details, website, opening hours, and possibly features of the location.

Additionally, users can upload photos, post reviews, and ask questions in the listing.

We recommend our clients to claim and manage this listing so they can:

  • respond to reviews
  • answer user questions
  • correct incorrect information
  • use the listing actively for marketing

How do you get access to your own Google My Business listing?

You need a Google account to claim the listing. We suggest keeping your personal and business accounts separate and recommend a business-only Google account. You might need to switch between accounts depending on what you wish to do.

Once logged into this account, you can start the verification process by clicking the link “Are you the owner of this business?”

How can you actively use your Google My Business listing for marketing?

Utilize the features offered by Google My Business if you provide services at a local site. Upload your logo and photos of your shop. Make the location inviting and informative. Engage with users by responding to reviews and questions. Post updates about products, news, events, and offers, and include links to relevant pages on your website in your posts.

Need support?

We support you with Google My Business and help you get found easily with a local listing!

Erstveröffentlichung am 10.02.2020


« zur Übersicht "Blog about Website and Marketing"